عکاسی تبلیغاتی پر زرق و برق‎‌تر است. نوعی از عکاسی که البته خود زیرشاخه عکاسی صنعتی به شمار میرود و به احتمال زیاد در چندین صفحه از یک مجله شاهد استفاده از آن بودهاید. تصاویر تبلیغاتی بیشتر در مورد به تصویر کشیدن یک ایده یا یک احساس هستند. به نسبت عکاسی صنعتی جنبه تبلیغاتی این نوع عکاسی به مراتب بیشتر است. در عکاسی صنعتی، شما در حال عکاسی یک محصول هستید و میگویید “بفرمایید!”اما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی، شما با آنکه هنوز در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید، ولی از تصویر خود برای بیان یک داستان استفاده میکنید تا خدمات یا کالای شما جذابیت بیشتری داشته باشد. شما با گفتن چیزی که محصول به نمایش میگذارد انگیزه خرید را در افراد به وجود میآورید، تا اینکه محصول را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید.مانند عکاسی از محصولات آرایشی که همیشه داستان های زیادی پشت هر عکس است

عکاسی تبلیغاتی چیست عکاسی تبلیغاتی از برند بهداشتی cute skin

عکاسی تبلیغاتی از مجموعه تکنیکهای مختلف در بحث نورپردازی، پسزمینه و وسایل کمکی استفاده میکند تا یک صحنهآرایی هنرمندانه و شیک به وجود آورد. اغلب اوقات این امر نیازمند تلاش و کمک بخش بازاریابی یک شرکت و متخصصان صاحب سبک آن است که در زمینه خاصی مهارت دارند. هدف اصلی این آمادهسازیها آسانسازی کار عکاس در ثبت تصاویر حرفهای از سوژه (یا خدمات) با یک طعم خلاقانه برای جلب توجه مخاطبان است.تمامی این مراحل آمادهسازی به همکاری پرسنل استودیو  و صرف وقت کافی نیاز دارد. سپس از تصاویر نهایی میتوان برای ارائه پیام شفاف از طریق مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی و اینترنت استفاده کرد.عکاس تبلیغاتی آزادی خلاقانه بیشتری در نحوه به نمایش گذاشتن محصولات، خدمات، شیوههای زندگی و ایدهها از طریق عکاسی دارد. عکاسان تبلیغاتی اغلب اوقات متخصصانی در زمینه بازاریابی، مدیریت تجاری و حوزههای فروش هستند. براساس آماری که در سال ۲۰۱۱ توسط وبسایت Goldprints.com منتشر شده است، در ۸۰ درصد کمپینهای تبلیغاتی از عکاسی تبلیغاتی استفاده میشود.

نکات عکاسی تبلیغاتی:

حتی با آنکه به یک محصول توجه نمیکنید، هنوز هم مهم است که به بهترین شکل همه چیز را در عکاسی تبلیغاتی به تصویر بکشید، بنابراین بهتر است از همان تجهیزات با کیفیت عکاسی صنعتی استفاده کنید. گرچه در عکاسی تبلیغاتی، شما همواره باید این سوال را از خود بپرسید “آیا این تصویر با رویای من برای این کمپین تبلیغاتی هماهنگی دارد؟ آیا داستانی که من سعی در گفتن آن دارم را میگوید؟” اگر یک تصویر با موضوع ذهنی شما هماهنگی ندارد، آن را بیخیال شوید.

نکات عکاسی تبلیغاتی از محصولات عکاسی تبلیغاتی از محصولات غذایی برند صباح

دقیقا تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

به طور کلی، عکاسی تبلیغاتی شاخه تخصصی از عکاسی صنعتی است، یعنی در حین تبلیغ حوزه وسیعتری از تبلیغ محصول را در بر میگیرد. اکثر عکاسان به این تفاوت به صورت جدی مینگرند.عکاسی صنعتی در برابر عکاسی تبلیغاتی به معنای از خاص به عام رفتن است. عکاسی تبلیغاتی یک داستان را میگوید، در حالیکه عکاسی صنعتی لحظه را در زمان متوقف میکند. هر دو نوع عکاسی زمانی که به درستی انجام شوند، جزو قویترین ابزار بازاریابی به شمار میروند.عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی حوزههای کاری پرسودی برای عکاسان حرفهای هستند. این دو نوع عکاسی برای اهداف تبلیغاتی استفاده میشوند تا ثبت یک عکس برای یادگاری یا داستانگویی به شکل عکاسی هنری و فوتوژورنالیسم (عکاسی خبری). تفاوت بین عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی توجه و تکنیک است. براساس آمار منتشر شده توسط بخش آمار و اقتصاد مشاغل در وزارت کار آمریکا، فرصتهایی شغلی برای عکاسان پیشبینی میشود به نسبت سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۸ با رشد ۱۲ درصدی همراه شود.

ابزار عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

عکاسان تبلیغاتی و صنعتی برای بقا در دنیای رقابت نیاز به آخرین ابزارها و فناوری به عنوان مثال برای یک دوربین دیجیتال که به صورت تک لنز به بازار ارائه شده باید چند لنز دیگر تهیه کرد. هر دو نوع عکاسی مورد نظر نیاز به لنزهایی با قدرت زوم خوب دارد و یک لنز زاویه باز و سریع برای ثبت طیف وسیعی از عکس ها دارند ها ضروری استلنزهای “سریع” حداکثر میزان بازشدگی دیافراگم بیشتر و یک سرعت شاتر سریعتر دارند تا یک نوع کنترل خلاقانه بیشتر در اختیار عکاس قرار دهند. یک عکاس حرفهای تبلیغاتی و صنعتی به یک سهپایه خوب، ابزار نورپردازی پرتابل، یک چتر و چند فیلتر ضروری برای کنترل انعکاس نیاز دارد. عکاسان تبلیغاتی و صنعتی باید خود را با نیازهای روز شرکت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از هتل اسپیناس پالاس ها همگام کنند تا کمپینهای فروش آنها بتواند با سایرین رقابت کند

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی