https://studionamad.com/wp-content/uploads/2018/07/gha.jpg

ما در مقالات قبلی به صورت کامل عکاسی صنعتی را برای شما توضیح دادیم. با این وجود بسیاری از افراد آن را با عکاسی تبلیغاتی اشتباه میگیرند.پس در این مقاله سعی بر توضیح تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی داریم .

هم عکاسی تبلیغاتی و هم صنعتی انواع تخصصی و مهمی از عکاسی هستند که باید به دست عکاسان با تجربه و ماهر انجام شوند. گرچه این دو تفاوت‏هایی با هم دارند. خیلی راحت امکان اشتباه گرفتن آنها وجود دارد، چون هر دو به بازاریابی یک چیزی میپردازند ولی در واقع بسیار متفاوت با هم هستند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی پی ببرید.

عکاسی صنعتی چیست

عکاسی صنعتی چیست ؟ ، نوعی عکاسی است که به کالای خاصی که قصد فروش آن را دارید، توجه میکند. شما میتوانید عکاسی صنعتی را شبیه به یک “تصویر استوک” بدانید که در زمان جستجو برای یک کالای خاص در محیط آنلاین دیدهاید. هدف عکاسی صنعتی به سادگی به تصویر کشیدن ماهیت یک محصول به بهترین شکل ممکن است. مصرف کننده محصولی که میخواهد بخرد را میشناسد، حال زمان آن فرا رسیده است که او قانع به خرید این محصول خاص شود و این کار توسط عکاسی صنعتی و نشان دادن جلوههای زیبای این محصول به او صورت میگیرد.

عکاسی صنعتی محصول زمینه ساده عکاسی صنعتی محصولات چوبی به سفارش برند آکس چوب

عکاسی صنعتی بر جزئیات فنی سوژه، به عنوان مثال محصولات، ساختمانها، مواد غذایی و غیره توجه دارد. قصد اصلی آن نشان دادن واضح ویژگیهای سوژه برای به نمایش گذاشتن نحوه استفاده از آن است.

هدف اول آن به نمایش گذاشتن سوژه در محیط آنلاین یا تبلغیات چاپی برای اهداف تجاری است. فروشندگان اغلب اوقات از تصاویر صنعتی به عنوان تکههای اطلاعاتی استفاده میکنند تا مشتریان بالقوه بابت آن راغب به خرید شوند. پسزمینه و نورپردازی باید خنثی باشد و نباید حواس بینندگان را از سوژه اصلی دور کند. در نتیجه، اکثر سایتهای فروشگاهی آنلاین نیاز به پسزمینههایی به رنگ سفید دارند.

نکات عکاسی صنعتی:

  • در عکاسی صنعتی، شما به بهترین تجهیزات ممکن نیاز دارید از جمله لنزهای زاویه باز، زوم مناسب، سهپایه، نورپردازی با کیفیت برای نشان دادن جزئیات و فیلترهای ضروری.
  • همچنین ممکن است از یک برنامه دیجیتالی با کیفیت برای ویرایش عکس استفاده کنید تا هرگونه نقص احتمالی برطرف شود. در عکاسی صنعتی مهم است که به یاد داشته باشید همه چیز در مورد محصول است.
  • نورپردازی، پس زمینه و طراحی صحنه همه باید به شکلی صورت گیرد که توجه به محصول را افزایش دهد و حواس مشتری را از آن پرت نکند.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از محصولات آرایشیعکاسی صنعتی از محصولات آرایشی برند styx