متاسفانه، برای شرکتی که در مراحل ابتدایی تاسیس خود قرار دارد، اختصاص دادن هزینه برای استخدام یک عکاس حرفهای به نظر یک هزینه اضافی است. این قبیل شرکتها خیلی راحت در دام استفاده از تصاویر استوک میافتند یا حتی سعی میکنند خودشان این وظیفه را بر عهده بگیرند. اما باید بگوییم استخدام یک عکاسی حرفهای برای رشد برند شما از همان ابتدا بسیار الزامی است.

لیندزی دونوان یکی از عکاسان مشهور ونکوور میگوید “در نهایت، شما برندتان هستید. استفاده از تصاویر حرفهای ذات اهداف و خدمات شما را به تصویر میکشد. از قدیم گفتهاند “زیبا در پیش چشمان، جذاب برای خرید” و استفاده از عکسهای جذاب به مشتریان بالقوه شما خواهد گفت که شما سطح بالایی از حرفهای گری دارید و خود را وفق کیفیت کردهاید.”

از طرفی باید گفت که امروزه شرکتها هزینه زیادی صرف تبلیغ برای تایید محصولات خود میکنند. عکاسی صنعتی در همه جا به چشم میخورد از تبلیغات بنری گرفته تا بروشورها و بسیار مهم است که شرکتها از نحوه استفاده از عکاسی صنعتی برای بهبود آگاهی برند خود مطلع شوند.

عکاسی صنعتی از محیط کارخانه تولید پارچه

عکاسی صنعتی تبلیغاتی از محیط کارخانه به سفارش پرگروپ

حال که با مفهوم عکاسی صنعتی چیست آشنا شده شده اید باید بدانید عکاسی صنعتی چیزی بیشتر از فشار دادن دکمه شاتر و گرفتن عکس است و یک عکاس صنعتی باید بداند چطور کالا یا خدمات را به تصویر بکشد و بار عاطفی به آن اضافه کند تا توجه مشتریان بالقوه به آن جلب شود. همانطور که در بالا اشاره شد عکاسی صنعتی در ارتباط با گرفتن عکس برای استفاده در مواردی مانند مجلات، تبلیغات، منوهای رستوران، بروشورها و به طور کلی برای تبلیغ یا فروش یک کالا یا خدمات است.

هدف اصلی عکاسان صنعتی فروش محصول با تاکید بر ویژگیها و مزایای آن است. یک عکاس صنعتی در حوزه کاری خود بسیار حرفهای است و محصولات شرکت شما را به شکل بسیار خلاقانه به نمایش میگذارد تا توجه مشتریان بالقوه به آن جلب شود. او از رنگهای بینظیری در پسزمینه استفاده میکند تا ظاهر محصول جذاب نمایان شود.

ما در ادامه به بعضی از مزایای عکاسی صنعتی در کسب و کار شما اشاره میکنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری یک عکاس متخصص در این زمینه برای شرکت خود استخدام کنید.

مزایای استفاده از عکاسی صنعتی برای کسب و کارها

بالا بردن سطح کیفیت تصویر برند شما

عکاسی صنعتی باعث به نمایش گذاشتن کالا و خدمات شما به یک شکل حرفهای میشود. مشتری شما میتواند به شکل موثرتری از ذات فعالیت و محصولات شما آگاه شود و همچنین یک وجهه حرفهای گری برای شرکت شما به وجود میآورد.

بالا بردن سطح برتری برند شما

اگر شرکت شما قصد برگزاری یک رویداد بزرگ را دارد شما با استخدام یک عکاس صنعتی میتوانید از این رویداد تصاویر جذابی بگیرید. شرکتها میتوانند این تصاویر را در وبسایتهای رسمی خود، بروشورها و صفحه فیسبوک منتشر کنند تا برتری برند آنها در پیش مشتریان بیشتر شود.

عکاسی معماری زیرشاخه عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی معماری به سفارش هتل اسپیناس پالاس

بالا بردن سطح آگاهی از برند

عکسهای خلاقانه میتواند بر روی مشتریان بالقوه تاثیر بادوامی بگذارد و همچنین به افزایش فروش یک شرکت کمک کند.

افزایش فروش و برگشت سرمایه

انجام عکاسی صنعتی به شکل مبتکرانه و خلاقانه برای یک شرکت باعث بهبود فروش کلی و برگشت سرمایه بیشتر میشود. اگر یک شرکت قصد دارد در تصاویر محصول توضیحات آن را نیز لحاظ کند، سطح فروش محصولات آن به طور مستقیم بالا میرود.

سخن آخر

یک عکاس صنعتی میتواند در حوزههای زیر به شما کمک کند، بدیهی است تواناییهای او تنها محدود به این موارد نمیشود:

  • گرفتن عکس از غذا و محصولات غذایی
  • گرفتن عکس از کالاهای مختلف در فروشگاههای هدیه و لوازم یادگاری
  • عکاسی از تجهیزات ورزشی
  • عکاسی از مبلمان
  • عکاسی از کارخانههای مختلف و محصولاتشان
  • عکاسی از پوشاک
  • عکاسی از کفش
  • عکاسی از کارهای هنری، ایجاد کاتالوگهای هنری و موارد مشابه
  • عکاسی برای وبسایتها