7. روی خستگی فیزیکی هم حساب کنید 

از نظر خیلی از مردم عکاسی صنعتی یا به طور کلی تر ، عکاسی یعنی فقط فشار دادن یک دکمه و گرفتن عکس اما فقط کافی است که یک روز عکاسی کنید تا خلاف این امر به شما ثابت شود. عکاسی علاوه برا اینکه از نظر فکری نیاز به خلاقیت دارد ، از نظر فیزیکی هم شرایط خاصی را می‌طلبد .

نشستن و بلندشدن‌های مداوم ، رفت و آمد های مکرر در لوکیشن یا سایت عکاسی ، جابجا کردن مداوم وسایلی که دارید از آنها عکس می‌گیرید و چندین و چند فعالیت فیزیکی دیگر همه و همه باعث میشود که انرژی زیادی را صرف کنید .

علاوه بر اینها ، برای عکاسی نیازمند انعطاف بدنی هم هستید . گرفتن دوربین در زاویه های مختلف و ارتفاع های مختلف را همیشه تجربه میکنید .علاوه بر اینها ممکن است نیاز باشد روی زمین دراز بکشید و عکس بگیرید ؛ یا از جایی بالا برید و معلق شوید و صدها احتمال دیگر که همه این موارد برای خود من نیز پیش آمده است .

بنابراین از نظر انعطاف بدنی هم کمی روی خودتان کار کنید . چون اگر آمادگی فیزیکی نداشته باشید فردای روز شوتینگ به دلیل ترشح اسید لاکتیک ، درد آزاردهنده ای را تجربه خواهید کرد.

8. باتری به اندازه‌ی کافی

یک شوتینگ تبلیغاتی معمولی بین 4 تا 10 ساعت طول میکشد . طبعاً یک بار شارژ دوربین شما نمیتواند این مقدار زمانی رو ساپورت کند . بنابراین حتما یا شارژر دوربینتان را به همراه داشته باشید تا در زمان های استراحت ، ولو چند دقیقه هم که شده ،باتری دوربینتان را شارژ کنید .

اگر برایتان مقدور است گریپ دوربینتان را بخرید تا شارژدهی دوربین شما تا 3 برابر افزایش پیدا کند یا یکی دو عدد باتری اضافه برای دوربینتان داشته باشید که در صورت تمام شدن باتری اصلی آنها را جایگزین کنید .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

با خرید یک گریپ باتری برای دوربینتان ، مشکل تمام شدن باتری را برای همیشه حل کنید

این نکته را برای این گفتم که در شوتینگ برای دیجی‌کالا این مشکلات برای تیم من پیش آمد در حین عکاسی بودیم که باتری دوربین من تمام شد  و من فراموش کرده بودم باتری اضافه همراه داشته باشم برای همین باتری دوربین همکارم را قرض گرفتم و شوتینگ را ادامه دادیم  شما سعی کنید در بحث باتری خودکفا باشید .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاریدوربین نیکون D800 به همراه باتری گریپ

9. تمیز کردن سوژه ها در عکاسی صنعتی

این نکته بی‌نهایت مهم است که وسایل و کالاهایی را که قرار است از آنها عکس بگیرید را حتما تا جایی که می‌توانید تمیز کنید و برق بندازید . بر حسب تجربه‌ای که در کار کردن با فتوشاپ دارم این را میگویم که اگر آثار چربی و کثیفی روی سوژه‌ی شما باشد کار پر چالشی را برای درست کردن آن در فتوشاپ خواهید داشت .پس بهتراست با چند ثانیه وقت بیشتر سر صحنه‌ی شوتینگ ، خودتان را از شر ادیت های اضافه خلاص کنید .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

سوژه‌ی کثیف ، کار شما رو در فتوشاپ خیلی سخت تر میکند

مخصوصا در زمانی که از اشیاء براق عکس میگیرید این اهمیت دو چندان میشود . فاصله‌ی یک عکس خوب و یک عکس بد دقیقا در رعایت همین نکته های به ظاهر کوچیک و کم اهمیت است. ممکن است در حین شوتینگ بنا به خستگی جسمی با خودتان بگوید که بعدا در فتوشاپ این عکس‌ها را درست میکنم ؛ اما وقتی که قراراست بین 30 تا 50  عکس را ادیت کنید ، خیلی مهم است که تا می‌تونید فرآیند ادیت را سریع تر انجام بدهید .

تمیز کردن اشیاء سر لوکیشن شوتینگ ، فرآیند ادیت را خیلی سریع تر میکند  پس سعی کنید خودتان چند تا دستمال تمیز به اضافه‌ی شیشه پاک کن همراه داشته باشید  پس تمیزکاری را در عکاسی صنعتی فراموش نکنید.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری