5 .  اجازه دهید سبک کاریتان، خودبخود نمایان شود

سوالی که اغلب عکاسان بدنبال پاسخ برای آن می‌گردند این است که چگونه سبک شخصی خود را پیدا کنند. باید بدون اینکه فلسفه خاصی از عکاسی را دنبال کنید، شروع به عکاسی کرده و اجازه دهید عکس‌ هایتان سبک شخصی شما را بسازند.

گزارشگر: چه زمانی احساس کردی سبک شخصی‌ات به اندازه کافی کامل شده، و نیازی به این نیست که از قهرمانان هنریت پیروی کنی؟
ارویت: من در خودآگاه خودم هیچ سبک بصری ویژه‌ای ندارم، فقط عکسی می‌کنم. قهرمانان هنری من نقاشان هستند، اما من نقاشی نمی‌ کنم، عکس می‌گیرم.
گزارشگر: با این وجود فکر نمی‌کنی که سبک تو به سبک عکاسان معاصرت نزدیک است؟
ارویت: شبیه بودن سبک، آخرین مساله‌ ایست که من به آن فکر می‌کنم. در دوره من عکاسان زیادی هستند که من کار برخی از آنها را دست دارم و برخی را نه! برای من فرم و محتوا اهمیت دارد.

نکته: در عکاسی بسیار مهم است که سبک شخصی معینی برای کار داشته باشید. با این حال فکر می‌کنم که هرقدر سعی در نزدیک شدن به سبک شخصی داشته باشید، از آن دور خواهید شد. راه درست پیدا کردن سبک شخصی این است که بیرون بروید و شروع به عکاسی کنید و اجازه دهید سبک شخصی شما بروز پیدا کند.
تا زمانی که از پیدا کردن سبک شخصیتان مطمئن نشده‌اید، تنها راهی که باید در آن تلاش کنید، عکاسی است. باز هم باید عکاسی کنید تا آنقدر عکس خوب داشته باشید که بتوانید بر اساس آنها سبک شخصی خود را پیدا کنید. اما فراموش نکنید که سبک شخصی نباید شما را محدود کند. همچنان فرم و محتوا هستند که باید برای شما اهمیت داشته باشند. اجازه دهید سبک شخصی به ناخودآگاه شما برود و پنهانی بر عکس‌های شما سایه افکند.

تصور بنده این است که تا اینجا نکات مهم در این سبک مفهومی و زیبا را از زبان یک عکاس جهانی متوجه شده اید، آیا شما هم به این سبک علاقه دارید؟ تمایل دارید که این سبک را به عنوان سبک اصلی خود انتخاب کنید؟

اگر جواب مثبت است از همین لحظه نگاه خود را به جریان زندگی در اطراف خود تغییر دهید، کاشی نرم افزار دوربین خود را در بزرگترین سایز در صفحه ی اصلی لومیای خود قرار دهید تا دیگر برای گرفتن عکس ها زمان را از دست ندهید، باید توجه داشته باشید که عکاسی مستند اجتماعی، شهری نیاز به سرعت عمل و دید کنجکاوانه دارد، اگر میخواهید عکس های خوبب را شکار کنید بایددر اولین اقدام خجالت خود را کنار بگذارید.

اگر بخواهم یک نام دیگر برای این سبک انتخاب کنم آن را عکاسی حقیقت نام گذاری میکنم، زیرا این سبک جز به بیان وقایع اطراف زندگی بشری کاری را انجام نمی دهد، در سر تا سر دنیا عکس های تاثییر گذار زیادی شکار شده اند که دیدن تک تک آنها در یک لحظه حس عجیبی را به بیننده القا می کنند، در ادامه از عکس های تاثیر گذار و مورد علاقه ی خودم برای شما قرار می دهم، عکس هایی که برای دیدنشان زمان زیادی را باید صرف کرد، این عکس ها هر کدام به بیان شرایط اجتماعی زندگی بشر در طول تاریخ پرداخته است.

اولین عکس، تصویر سربازان روسی که آماده نبرد کورسک در جولای سال 43 می شوند.

                                       0.948173001385750672_pixnaz_info  

عکس بعدی هم مربوط به جانباز روسی که یکی از تانک های قدیمی روسی رو دید و یاد جنگها و نبرد های خود افتاد.

                                             0.961113001385750672_pixnaz_info

همانطور که گفته شد عکاسی مستند به بیان شرایط فرهنگی و جامعه می پردازد، در عکس بعدی شما پسری پنج ساله در کولی سنت ژاک را در حال کشیدن سیگار که البته در این ولایت امری طبیعی تلقی میشد، می بینید.

                                                            0.962562001385750672_pixnaz_info

عکس بعدی تصویری زیبا از سرباز روسی مشغول نواختن پیانو در جنگ چچن سال 93

                                                 0.972065001385750672_pixnaz_info