زن قصه گو

زندگی به وقت شعر و هنر

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

آشنایی با هنر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و نکات مهم آن 2

منظور از مثلث نورپردازی در عکاسی چیست؟

در اصل یک مثلث فرضی می باشد که سه گوشه ی آن را 1- حساسیت ، 2- دیافراگرام 3- سرعت شاتر تشکیل می دهند ، این سه عامل ، برای بالابردن کیفیت تصاویر و عکس های گرفته شده مهم بوده و اگر یکی از این سه مورد با بقیه موارد همگن و سازگار نباشد ، کیفیت تصاویر را پایین آورده و نتیجه ی مطلوبی حاصل نمی شود.

1-    حساسیت در مثلث نورپردازی در عکاسی

در اینجا منظور از حساسیت ، همان ISO یا اندازه ی حساسیت دوربین مورد استفاده به نور محیط  عکاسی می باشد ، شرکت های سازنده ی دوربین های عکاسی باتوجه به فناوری که در ساخت دوربین ها از آن استفاده می کنند، حساسیت های مختلفی را برای دوربین ها در نظر گرفته اند، البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ، دوربین های عکاسی حرفه ای با توجه به هدف اخصاصی که برای آن ساخته شده اند، حساسیت های متفاوتی از خود در مقابل نور محیط از خود نشان می دهند و عکس های گرفته شده توسط آن ها نیز متفاوت می باشد.

2-    دیافراگرام

دیافراگرام یا همان فضای عبور دهنده ی نور محیط برای عکاسی می باشد ، دیافراگرام در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی نیز بیشتر به هدف عکاسی بستگی دارد ، برای مثال برای گرفتن تصاویر از اشیاء درخشان و جواهرات از دیافراگرام بزرگتر (روزنه ی کوچکتر عکاسی) برای زوم روی نقاط مختلف استفاده شده و در عوض برای عکاسی از موضوع بزرگتر و محیط های بیرونی ، از دیافراگرام کوچکتر استفاده می کنیم.

3-    سرعت شاتر در مثلث نورپردازی در عکاسی

سرعت شاتر در واقع به مدت زمانی اشاره دارد که پرده شاتر دوربین در حین عکاسی باز می ماند. در موضوعاتی که به نور زیادی نیاز است ، سرعت شاتر باید زیاد بوده و در موارد عکاسی با حساسیت و ریزه کاری کمتر سرعت شاتر می تواند کم باشد.
لایت روم با بکارگیری آخرین متد و ابزار های روز دنیا در زمینه عکاسی در موضوعات مختلف مانند عکاسی تبلیغاتی ، عکاسی صنعتی ، مدلینگ و.. بهترین و ماندگار ترین تصاویر را برایتان فراهم می کند.

عکاسی صنعتی در محیط های نورانی

عکاسی صنعتی در محیط های نورانی

عکاسی صنعتی در محیط های نورانی : در برخی از مواقع نور های محیطی شدیدی روی اجسام می افتاد که به علت بالا بردن بیش از حد کنتراست عکاسی صنعتی در محیط های نورانی ، کیفیت تصاویر را به شدت پایین می آورد. در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای عکاسی صنعتی در محیط های نورانی معرفی کنیم تا این مشکلات حل شده و عکس های زیبایی را از اجسام و اهداف مورد نظر ثبت کنیم ، با لایت روم همراه باشید...
1-   
استفاده از هود در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی

شاید شما هم عکس ها و تصاویری را مشاهده کرده باشید که در آن ها به دلیل تابش نور شدید خورشید و عدم ززاویه بندی صحیح دوربین عکاسی دایره های کوچک و روشن افتاده باشند، هود ابزاری است فنجان مانند ، که در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی بر روی لنز قرار گرفته و نور های مزاحم را تا حد زیادی حذف کرده و مانع از افتادن این لکه ها در عکس ها می شود، این لکه های ریز که با نام نقاط خورشیدی شناخته می شوند، ممکن است در محیط های داخلی مکان های صنعتی که نور زیادی دارند نیز روی عکس ها ظاهر شوند.پس در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی استفاده از هود را فراموش نکرده و دوربین را در زاویه مناسب با اجسام مورد نظر قرار دهید.

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه های اینترنتی

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه های اینترنتی

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه های اینترنتی: عکاسی از کالا زیر مجموعه ای از عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی می باشد ، امروزه نحوه ی نمایش و بازاریابی کالا ها به صورت آنلاین اهمیت زیادی بر فروش آن ها دارد و به اندازه ی تولید کالای با کیفیت مهم می باشد. تصویری که از یک محصول در فروشگاه اینترنتی قرار می گیرد می تواند بر تصمیم گیری خریدار تاثیرگذار باشد. تصاویر باید تا حد امکان تجربه یک دید واقعی و ملموس را بازتاب دهند. عدم توجه به نمایش مناسب و صحیح کالا می تواند سبب از بین رفتن اعتماد مشتری شده و حتی او را فراری دهد. از این رو نحوه عکاسی از کالا اهمیت زیادی دارد. در عکاسی از کالا عوامل متعددی دست در دست هم می دهند تا عکس با کیفیت و تاثیرگذاری حاصل گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سمر موسوی

آشنایی با هنر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و نکات مهم آن

عکاسی یکی از عناصر مهم در موفقیت کمپین های تبلیغاتی به شمار می آیدعکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی به شمار می آید که در آن عکاس باید با استفاده از وسایل عکاسی مناسب و نورپردازی ماهرانه به نمایش دقیق، واضح و موثر از ظاهر محصول مورد نظر بپردازد. هر نوع عکسی که در زمینه معرفی، تبلیغ و یا فروش محصولی گرفته شده باشد جز عکاسی صنعتی محسوب می شود. در عکاسی تبلیغاتی عکاس باید بر مبنای هدف صاحبان کسب و کار بر نشان دادن محصول و یا ایده ی فعالیت آنها به طور موثر برای جذب بیننده به تصویر و نشان دادن اطلاعات ظاهری کامل کوشش کافی را به عمل آورد. برای انجام این کار به نحوه احسنت عکاس باید اطلاعات تکنیکی و تجربی کافی در عکاسی پرتره، عکاسی اجسام بی جان، عکاسی معماری و تصویر سازی داشته باشد.

 نمونه ای از عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از امکانات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از امکانات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از عکاسی صنعتی

نمونه ای از عکاسی صنعتی

۱- مشخص کردن استراتژی

در این مرحله عکاسان باید به طراحی یک استراتژی خلاصه و فشرده از آنچه عکس به بیننده منتقل خواهد کرد و شیوه ای که این انتقال صورت می گیرد، بپردازند. عکاس باید به خوبی از هدف خط تولید آن کسب و کار خاص از تولید محصول نهایی آگاه باشد تا پیام را به خوبی انتقال دهد. استراتژی شما می تواند از یک ایده اولیه ساده شروع شود و در یک مسیر خوب کامل شده و یک تصویر خلاقانه را رقم بزند.

۲- تهیه ی وسایل مورد نیاز و صحنه پردازی

بعد از اینکه استراتژی مشخص شد نیاز است تا امکانات مورد نیاز برای نورپردازی، صحنه آرایی و عکاسی تهیه شود. یکی از رموز موفقیت عکاسان در زمینه  تبلیغات داشتن ابزار ها و فضاهای مناسب است. لوکیشن مناسب مورد نظر باید پیدا گردد  اگر قصد دارید از مدل های بی جان استفاده کنید باید آنها را انتخاب کرده و چیدمان مناسب برای آنها را پیدا کنید. استفاده از مدل های زنده مهارت بیشتری را طلب می کند چرا که آرامش و حس مربوط به ایده ی عکس را باید در چهره ی آنها القا کنید و دقت داشته باشید تا مدل شما بهترین ژست مربوط به موضوع را دارد تا تاثیرگذاری و جذابیت کافی را برای بیننده ایجاد کند. قرار دادن تمامی عناصر کنار هم به بهترین نحو مناسب با پیام تبلیغ اهمیت بسیاری دارد

۳- نورپردازی مناسب

نورپردازی یکی از عناصر تاثیر گذار در زیبایی تصویر و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می باشد  عوامل مهمی که در این زمینه باید رعایت شود بهره گرفتن از نورپردازی نرم یا همان نورپردازی سافت (قطع کردن فلاش دوربین و استفاده از فلاش استودیویی به همراه جعبه سافت) دقت در انتخاب زاویه ی انعکاس، بازتابش نور (زمانی که قصد داریم تصویر روشن تر و با کنتراست کمتری داشته باشیم) و افزودن درخشش در صورت نیاز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سمر موسوی

عکاسی صنعتی و 10 کلید طلایی در عکاسی تبلیغاتی- اصول عکاسی صنعتی4

7. روی خستگی فیزیکی هم حساب کنید 

از نظر خیلی از مردم عکاسی صنعتی یا به طور کلی تر ، عکاسی یعنی فقط فشار دادن یک دکمه و گرفتن عکس اما فقط کافی است که یک روز عکاسی کنید تا خلاف این امر به شما ثابت شود. عکاسی علاوه برا اینکه از نظر فکری نیاز به خلاقیت دارد ، از نظر فیزیکی هم شرایط خاصی را می‌طلبد .

نشستن و بلندشدن‌های مداوم ، رفت و آمد های مکرر در لوکیشن یا سایت عکاسی ، جابجا کردن مداوم وسایلی که دارید از آنها عکس می‌گیرید و چندین و چند فعالیت فیزیکی دیگر همه و همه باعث میشود که انرژی زیادی را صرف کنید .

علاوه بر اینها ، برای عکاسی نیازمند انعطاف بدنی هم هستید . گرفتن دوربین در زاویه های مختلف و ارتفاع های مختلف را همیشه تجربه میکنید .علاوه بر اینها ممکن است نیاز باشد روی زمین دراز بکشید و عکس بگیرید ؛ یا از جایی بالا برید و معلق شوید و صدها احتمال دیگر که همه این موارد برای خود من نیز پیش آمده است .

بنابراین از نظر انعطاف بدنی هم کمی روی خودتان کار کنید . چون اگر آمادگی فیزیکی نداشته باشید فردای روز شوتینگ به دلیل ترشح اسید لاکتیک ، درد آزاردهنده ای را تجربه خواهید کرد.

8. باتری به اندازه‌ی کافی

یک شوتینگ تبلیغاتی معمولی بین 4 تا 10 ساعت طول میکشد . طبعاً یک بار شارژ دوربین شما نمیتواند این مقدار زمانی رو ساپورت کند . بنابراین حتما یا شارژر دوربینتان را به همراه داشته باشید تا در زمان های استراحت ، ولو چند دقیقه هم که شده ،باتری دوربینتان را شارژ کنید .

اگر برایتان مقدور است گریپ دوربینتان را بخرید تا شارژدهی دوربین شما تا 3 برابر افزایش پیدا کند یا یکی دو عدد باتری اضافه برای دوربینتان داشته باشید که در صورت تمام شدن باتری اصلی آنها را جایگزین کنید .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

با خرید یک گریپ باتری برای دوربینتان ، مشکل تمام شدن باتری را برای همیشه حل کنید

این نکته را برای این گفتم که در شوتینگ برای دیجی‌کالا این مشکلات برای تیم من پیش آمد در حین عکاسی بودیم که باتری دوربین من تمام شد  و من فراموش کرده بودم باتری اضافه همراه داشته باشم برای همین باتری دوربین همکارم را قرض گرفتم و شوتینگ را ادامه دادیم  شما سعی کنید در بحث باتری خودکفا باشید .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاریدوربین نیکون D800 به همراه باتری گریپ

9. تمیز کردن سوژه ها در عکاسی صنعتی

این نکته بی‌نهایت مهم است که وسایل و کالاهایی را که قرار است از آنها عکس بگیرید را حتما تا جایی که می‌توانید تمیز کنید و برق بندازید . بر حسب تجربه‌ای که در کار کردن با فتوشاپ دارم این را میگویم که اگر آثار چربی و کثیفی روی سوژه‌ی شما باشد کار پر چالشی را برای درست کردن آن در فتوشاپ خواهید داشت .پس بهتراست با چند ثانیه وقت بیشتر سر صحنه‌ی شوتینگ ، خودتان را از شر ادیت های اضافه خلاص کنید .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

سوژه‌ی کثیف ، کار شما رو در فتوشاپ خیلی سخت تر میکند

مخصوصا در زمانی که از اشیاء براق عکس میگیرید این اهمیت دو چندان میشود . فاصله‌ی یک عکس خوب و یک عکس بد دقیقا در رعایت همین نکته های به ظاهر کوچیک و کم اهمیت است. ممکن است در حین شوتینگ بنا به خستگی جسمی با خودتان بگوید که بعدا در فتوشاپ این عکس‌ها را درست میکنم ؛ اما وقتی که قراراست بین 30 تا 50  عکس را ادیت کنید ، خیلی مهم است که تا می‌تونید فرآیند ادیت را سریع تر انجام بدهید .

تمیز کردن اشیاء سر لوکیشن شوتینگ ، فرآیند ادیت را خیلی سریع تر میکند  پس سعی کنید خودتان چند تا دستمال تمیز به اضافه‌ی شیشه پاک کن همراه داشته باشید  پس تمیزکاری را در عکاسی صنعتی فراموش نکنید.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سمر موسوی

عکاسی صنعتی و 10 کلید طلایی در عکاسی تبلیغاتی- اصول عکاسی صنعتی3

5 .بحث مالی در عکاسی صنعتی

درست است که عکاسی صنعتی یا همان عکاسی تبلیغاتی در عین چالش‌ها و سختی هایی که دارد ، یک حرفه‌ی سراسر مفرح و مهیج  است؛ اما این شغل شماست و شما از این راه کسب درآمد می‌کنید . پس خیلی مهم است که در مورد مسایل مالی کمی تعارف را کنار بگذارید و مثل تمام بیزینس‌های دیگر حد و مرز هایی برای خودتان داشته باشید (business is business) مراحل  و نحوه‌ی پرداخت کاملا به توافق بین شما و مشتری شما بستگی دارد. برای یک عکاس حرفه‌ای دو مرحله پرداخت وجود دارد مرحله‌ی اول پیش پرداخت است که قبل از جلسه‌ی شوتینگ انجام میشود فرقی هم ندارد که چه سبکی از عکاسی انجام میشود؛ عکاسی تبلیغاتی یا پرتره یا حتی معماری  .به این دلیل است که اگر به هر دلیلی عکس ها را گرفتید و بعدا مشتری پشیمان شد و معامله را کنسل کرد ، این شما نباشید که متضرر میشوید . این یک عرف در تمام حرفه‌هاست  و هیچ تعارفی هم نباید داشته باشید . در بدترین حالت قرارداد بسته نمیشود. اما فرض کنید عکس ها را گرفتید و چند روز برای ادیت زمان گذاشتید  حالا در صورت کنسل شدن پروژه به هر دلیلی این شما هستید که ضرر میکنید .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

عکاسی مثل هر حرفه‌ی دیگری قوانین مالی خودش را دارد.بعد از اینکه پیش پرداخت انجام شد و شوتینگ را برگزار کردید ، حالا نوبت ادیت عکس هاست . بسته به نوع عکس و حجم کاری که باید انجام دهید برای هر عکس بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان لازم دارید . بعد از ادیت ، از تمام عکس ها یک نسخه‌ی بی‌کیفیت و ترجیها واترمارک دار خروجی بگیرید و برای مشتری خودتان ارسال کنید . در صورت تایید از طرف آن ، حالا نوبت به پرداخت بقیه‌ی مبلغ قرارداد است بعد از پرداخت شما هم عکس های اصلی را برای مشتری خودتان ارسال خواهید کرد .

در عکاسی صنعتی یا همان عکاسی تبلیغاتی: تبلیغات ! ما با اصول محض اقتصادی و بازار سروکار داریم . همان طور که هیچ فرد بازاری حاضر نیست از قوانین خودش کوتاه بیاد و پا در معامله‌ای بگذاره که ممکن است ضرر کند ، برای ما عکاس‌ها هم به عنوان کسی که از عکاسی درآمد دارد این قوانین وجود داره و باید مورد احترام باشد.

از نظر مالی برای خودتان مرزبندی های مشخصی داشته باشید . کسی که حاضر نیست به مرزهای شما احترام بگذارد ، ارزش همکاری و عقد قرارداد را ندارد.

شاید سخت‌گیرانه به نظر بیاید ؛ اما موارد خیلی خیلی زیادی را دیدم که سر عکاس‌ها کلاه های اینچنینی رفته است . لذا به عنوان کسی که دارد خدماتی را ارائه می‌کند ، شما باید مقررات کاری خودتان را داشته باشید  و هر کسی که حاضر نیست با این پروتوکول ها کار کند، بهتراست که قرارداد با آن فرد را کنسل کنید . به عنوان یک عکاس و هنرمند نباید به هیچ کس و هیچ چیزی اجازه بدهید که اعصاب شما را بر هم بریزد . چون شما با مغز و روحیات هنری خودتان کار میکنید .

6. فایل PSD و RAW برای شماست

حتما به این نکته توجه داشته باشید که قانونا فایل PSD هر عکس و فایل خام عکس ها (RAW) معلق به عکاس هست و مشتری نمی‌تواند آنها را مطالبه کنه . در واقع شما تنها چیزی که باید به مشتری تحویل بدهید چند عکس JPG ، PNG یا TIFF  است  و اگر مشتری از شما درخواست کرد فایل های کار خودتان را هم به او تحویل بدهید ، این یک خواسته‌ی غیر قانونی و نادرست محسوب میشود.

اما گاهی از قبل با هم توافق میکنید  که خروجی کار شما فرمت PSD باشد  و یا قرار بر این میشود که عکس‌های خام (RAW) پروژه را هم تحویل بدهید . در این موارد قیمتی که در حرفه‌ی عکاسی برای فایل های خام و PSD متداول است بین 2 تا 3 برابر مبلغی است که بابت فایل های JPG مطالبه می‌کنید . حالا چرا ؟

واضح است چون یک فایل PSD یا همان فایل فتوشاپ ، در واقع مراحل انجام کار و اسرار کاری شماست . شاید به هر دلیلی دوست نداشته باشید دیگران بدانند شما از چه طریقی کار ادیت را انجام میدهید . مخصوصا اگر برای خودتان سبک شخصی دارید و در این زمینه با بقیه متمایز هستید .

البته یک نکته ای را لازم می‌دانم بگویم اینکه معمولا در پروژه های عکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی صنعتی این درخواست مطرح نمیشود ؛ چون عکس‌های خام به هیچ عنوان به درد مشتری شما نخواهد خورد . جاهایی که معمولا این درخواست از شما میشود ، برای عکاسی پرتره ، مدلینگ و عروسی است . به این دلیل که حتی عکس‌های خام هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

فایل PSD و RAW برای شماست . در حالت عادی موظف به تحویل آنها نیستید .

در مورد عکس های خام (RAW) هم باید همین موارد را مد نظر داشته باشید . چون از نظر حقوقی صاحب یک عکس کسی محسوب میشه که فایل RAWی آن عکس را داشته باشد. فایل های خام درواقع مثل نگاتیوهای عکس های قدیمی هستند ، منتهی به صورت دیجیتال .

پس اگر کسی از شما طلب عکس های خام را هم کرد ، این را بدانید که با تحویل دادن آن‌ها در واقع مالکیت عکس ها را به آن شخص منتقل میکنید . لذا اگر این تصمیم را دارید ، مبلغ دریافتی شما بیشتر خواهد بود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سمر موسوی

عکاسی صنعتی و 10 کلید طلایی در عکاسی تبلیغاتی- اصول عکاسی صنعتی2

2. حتما از tethering استفاده کنید 

یک عکاس حرفه‌ای هر زمان که بتواند از tethering استفاده می‌کند. tethering یعنی وصل کردن دوربین به لپتاپ به طوری که هر عکسی را که شما می گیرید مستقیما به لپتاپ منتقل میشود و آنجا میتوانید عکس را ببینید . این کار علاوه بر اینکه نیاز شما را به کارت حافظه رفع می‌کند (زیرا عکس‌ها روی لپ‌تاپ ذخیره میشود) این قابلیت را ایجاد می‌کند که به راحتی هر عکس را بعد از گرفتن بررسی کنید.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

عکاس های موفق هر زمان که بتوانند از tethering استفاده می‌کنند . دوربین را به لپتاپ وصل کنید و عکس بگیرید

همه‌‌ی عکاس‌ها از کارکردن با مانیتور دوربین ها کمی اذیت میشوند . چون برای چک کردن شارپ بودن عکس و درست بودن نقطه‌ی فوکوس مجبور به زوم کردن روی عکس و کار کردن با کلیدهای چهارجهته‌ی روی دوربین هستند.  درست است که بعضی از دوربین ها دارای مانیتور لمسی اند ، اما باز هم کار کردن با آنها بسیار سخت است .به همین دلیل، tethering کار شما را بی نهایت آسان تر می‌کند . هر عکسی که گرفته شود به سرعت به لپ‌تاپ منتقل میشود و شما تصاویر را در اندازه‌ی بزرگ می‌بینید . در ضمن هر عکسی که خوشتان بیاد را می‌تونید علامت بزنید و یا به آن امتیاز بدهید . این قابلیت ، کار شما رادر مرحله‌ی ادیت و ریتاچ بسیار سریع تر خواهد کرد .

.3نورپردازی 

نورپردازی 90 درصد عکاسی را تشکیل میدهد .
در واقع در عکاسی ، ما با نورها سروکار داریم . مخصوصا در عکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی صنعتی که فاصله‌ی یک عکس خوب و حرفه‌ای با یک عکس بی‌کیفیت ، یک خطای ساده و کوچک در نورپردازی است .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

نورپردازی برای عکاسی صنعتی ، مهم ترین بخش جلسه‌ی شوتینگ است

در جلسه‌ی عکاسی تبلیغاتی برای دیجی‌کالا شاید بیشتر از نصف وقت و انرژی ما برای نورپردازی صرف شد . این چالش وقتی بیشتر میشود که از جسمی عکس بگیرید که سطح براقی دارد.  در این حالت کوچک‌ترین اشتباهی مساوی خواهد بود با خراب شدن عکس .

شاید این حساسیت در نورپردازی ، برای سایر سبک های عکاسی تا این اندازه وجود نداشته باشد ، اما عکاس های صنعتی خوب می‌دانند که بیشتر کارشان در نورپردازی خواهد بود.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

بازتاب های ناخواسته از اشیاء براق یکی از چالش های هر عکاس است.

پس روی مهارت های خودتان در نورپردازی سرمایه‌گذاری کنید. کتاب های مربوط را بخوانید ، فیلم آموزشی ببینید ، پادکست گوش کنید ، سعی و خطا کنید . و همچنین کمی هم هندسه و فیزیک اپتیک بدانید تا یک نورپردازی عالی و با کمترین نقص را داشته باشید . از سعی و خطا کردن حتی در جلسه‌ی عکاسی هم به هیچ عنوان هراس نداشته باشید . عکاسی ریاضی نیست . نیاز به سعی و خطا دارد. مخصوصا در عکاسی صنعتی این نکته بیشتر نمود پیدا میکند. چون در هر پروژه ما با کالایی جدید سروکار داریم که ممکن است قبلا از نمونه هاش مشابهش عکاسی نکرده باشیم و این موضوع باعث موفقیت در عکاسی صنعتی می شود ، باید مهارت های نورپردازی خودمان را در این سبک بیشتر از سایر سبک های عکاسی کنیم.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

برای به دست آوردن عکس مطلوب گاهاً لازم است چندین بار سعی و خطا کنیم.

اهمیت نورپردازی وقتی بیشتر می‌شود که از اجسام براقی مثل فلز و استیل عکاسی کنید . همیشه گفتم که عکاسی از فلزات براق مثل عکاسی از آینه بسیار سخت و پر چالش است . پس سعی کنید تا می‌توانید مهارت های نورپردازی خودتان را بیشتر و بیشتر کنید

4. اخلاق حرفه‌ای و سوپر حرفه‌ای در عکاسی تبلیغاتی

حتما با افرادی سروکار داشتید که همیشه دوست دارند حرف حرف خودشان باشد، افرادی که همه جا باید رییس باشند. و هیچ نظری را از جانب دیگران تحمل نمی‌کنند . همه‌ی ما متاسفانه در بین کسایی که میشناسیم و با آنها کار میکنیم این مدل افراد را می‌بینیم .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

اهمیت اخلاق حرفه‌ای در عکاسی و مخصوصا عکاسی صنعتی:

عکاسی ، حرفه‌ای است که به خودی خود استرس دارد، چالش دارد و فسفر زیادی رامی‌سوزاند و در طی عکاسی بی نهایت مهم است که با کسانی که در شوتینگ هستند تعامل و مشورت مداوم داشته باشید .

عکاسی ، یک حرفه‌ی ذاتا پر چالش و سخت است. با داخل کردن افراد نامناسب به نابودیش کمک میکنیم !

در شوتینگ دیجی‌کالا وقتی قرار شد از یک بخاری با سطح کاملا براق عکس بگیریم من در مورد چینش نورپردازی یک ایده‌ای دادم  نورپردازی را انجام دادیم ؛ اما نتیجه نداد و عکسی که گرفتیم ایده آل نشد وبسیار به پیشنهاد نامناسبم خندیدیم و با مشورت هم راهکار تازه ای یافتیم و نتیجه فکر گروهی ایده آل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سمر موسوی