2. حتما از tethering استفاده کنید 

یک عکاس حرفه‌ای هر زمان که بتواند از tethering استفاده می‌کند. tethering یعنی وصل کردن دوربین به لپتاپ به طوری که هر عکسی را که شما می گیرید مستقیما به لپتاپ منتقل میشود و آنجا میتوانید عکس را ببینید . این کار علاوه بر اینکه نیاز شما را به کارت حافظه رفع می‌کند (زیرا عکس‌ها روی لپ‌تاپ ذخیره میشود) این قابلیت را ایجاد می‌کند که به راحتی هر عکس را بعد از گرفتن بررسی کنید.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

عکاس های موفق هر زمان که بتوانند از tethering استفاده می‌کنند . دوربین را به لپتاپ وصل کنید و عکس بگیرید

همه‌‌ی عکاس‌ها از کارکردن با مانیتور دوربین ها کمی اذیت میشوند . چون برای چک کردن شارپ بودن عکس و درست بودن نقطه‌ی فوکوس مجبور به زوم کردن روی عکس و کار کردن با کلیدهای چهارجهته‌ی روی دوربین هستند.  درست است که بعضی از دوربین ها دارای مانیتور لمسی اند ، اما باز هم کار کردن با آنها بسیار سخت است .به همین دلیل، tethering کار شما را بی نهایت آسان تر می‌کند . هر عکسی که گرفته شود به سرعت به لپ‌تاپ منتقل میشود و شما تصاویر را در اندازه‌ی بزرگ می‌بینید . در ضمن هر عکسی که خوشتان بیاد را می‌تونید علامت بزنید و یا به آن امتیاز بدهید . این قابلیت ، کار شما رادر مرحله‌ی ادیت و ریتاچ بسیار سریع تر خواهد کرد .

.3نورپردازی 

نورپردازی 90 درصد عکاسی را تشکیل میدهد .
در واقع در عکاسی ، ما با نورها سروکار داریم . مخصوصا در عکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی صنعتی که فاصله‌ی یک عکس خوب و حرفه‌ای با یک عکس بی‌کیفیت ، یک خطای ساده و کوچک در نورپردازی است .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

نورپردازی برای عکاسی صنعتی ، مهم ترین بخش جلسه‌ی شوتینگ است

در جلسه‌ی عکاسی تبلیغاتی برای دیجی‌کالا شاید بیشتر از نصف وقت و انرژی ما برای نورپردازی صرف شد . این چالش وقتی بیشتر میشود که از جسمی عکس بگیرید که سطح براقی دارد.  در این حالت کوچک‌ترین اشتباهی مساوی خواهد بود با خراب شدن عکس .

شاید این حساسیت در نورپردازی ، برای سایر سبک های عکاسی تا این اندازه وجود نداشته باشد ، اما عکاس های صنعتی خوب می‌دانند که بیشتر کارشان در نورپردازی خواهد بود.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

بازتاب های ناخواسته از اشیاء براق یکی از چالش های هر عکاس است.

پس روی مهارت های خودتان در نورپردازی سرمایه‌گذاری کنید. کتاب های مربوط را بخوانید ، فیلم آموزشی ببینید ، پادکست گوش کنید ، سعی و خطا کنید . و همچنین کمی هم هندسه و فیزیک اپتیک بدانید تا یک نورپردازی عالی و با کمترین نقص را داشته باشید . از سعی و خطا کردن حتی در جلسه‌ی عکاسی هم به هیچ عنوان هراس نداشته باشید . عکاسی ریاضی نیست . نیاز به سعی و خطا دارد. مخصوصا در عکاسی صنعتی این نکته بیشتر نمود پیدا میکند. چون در هر پروژه ما با کالایی جدید سروکار داریم که ممکن است قبلا از نمونه هاش مشابهش عکاسی نکرده باشیم و این موضوع باعث موفقیت در عکاسی صنعتی می شود ، باید مهارت های نورپردازی خودمان را در این سبک بیشتر از سایر سبک های عکاسی کنیم.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

برای به دست آوردن عکس مطلوب گاهاً لازم است چندین بار سعی و خطا کنیم.

اهمیت نورپردازی وقتی بیشتر می‌شود که از اجسام براقی مثل فلز و استیل عکاسی کنید . همیشه گفتم که عکاسی از فلزات براق مثل عکاسی از آینه بسیار سخت و پر چالش است . پس سعی کنید تا می‌توانید مهارت های نورپردازی خودتان را بیشتر و بیشتر کنید

4. اخلاق حرفه‌ای و سوپر حرفه‌ای در عکاسی تبلیغاتی

حتما با افرادی سروکار داشتید که همیشه دوست دارند حرف حرف خودشان باشد، افرادی که همه جا باید رییس باشند. و هیچ نظری را از جانب دیگران تحمل نمی‌کنند . همه‌ی ما متاسفانه در بین کسایی که میشناسیم و با آنها کار میکنیم این مدل افراد را می‌بینیم .

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

اهمیت اخلاق حرفه‌ای در عکاسی و مخصوصا عکاسی صنعتی:

عکاسی ، حرفه‌ای است که به خودی خود استرس دارد، چالش دارد و فسفر زیادی رامی‌سوزاند و در طی عکاسی بی نهایت مهم است که با کسانی که در شوتینگ هستند تعامل و مشورت مداوم داشته باشید .

عکاسی ، یک حرفه‌ی ذاتا پر چالش و سخت است. با داخل کردن افراد نامناسب به نابودیش کمک میکنیم !

در شوتینگ دیجی‌کالا وقتی قرار شد از یک بخاری با سطح کاملا براق عکس بگیریم من در مورد چینش نورپردازی یک ایده‌ای دادم  نورپردازی را انجام دادیم ؛ اما نتیجه نداد و عکسی که گرفتیم ایده آل نشد وبسیار به پیشنهاد نامناسبم خندیدیم و با مشورت هم راهکار تازه ای یافتیم و نتیجه فکر گروهی ایده آل شد.