آشنایی با لنزهای مناسب برای عکاسی تئاترReviewed by دیدنگار on Sep 9Rating: 5.0لنز مناسب عکاسی تئاتر آشنایی با مشخصات بهترین لنزارزان برای عکاسی تئاترعکاسی در نور کم و شرایط سینمایی و تئاتر   تکنیک های کار با دیافراگم و فاصله کانونی انواع لنز مناسب عکاسی تئاتر؛ جهت آشنایی بیشتر با این لنزها شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم لنز مناسب عکاسی تئاتر لنزهای ارزان‌ قیمت برای عکاسی در تئاتر لنز ارزان برای عکاسی تئاترنکات عکاسی تئاترعکاسی سینما و تئاتر

یکی از هنرهای بسیار پرطرفدار است که امروزه به‌طور گسترده در کشورهای مختلف اجرا می‌شود. در میان علاقه مندان به تئاتر، هستند کسانی که تمایل دارند به عکاسی و نیز فیلمبرداری از صحنه های تئاتر بپردازند و صحنه های زیبای این هنر را ثبت کنند. عکاسی در هر صنعت و حرفه‌ای بسته به شرایطی که دارد، نیازمند تجهیزات خاص خودش است. دوربین مناسب، تجهیزات نورپردازی، کوادکوپتر، انواع پایه‌ها و… از جمله تجهیزاتی می‌باشند که انواع گوناگونی از آن‌ها در زمینه‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، لنز دوربین یکی از مهم‌ترین لوازم عکاسی است که در انواع گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از هر لنز، در موقعیت و شرایطی متفاوت استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، لنزهای ماکرو برای عکسبرداری از سوژه‌های کوچک مناسب‌اند، درحالی که لنزهای واید معمولاً برای ثبت صحنه‌های طبیعت و نیز زمانی که نیاز است گستره وسیعی از صحنه در تصویر جای داده شود، مثل عکاسی معماری مورد استفاده قرار می‌گیرند. لذا چنانچه می‌خواهید به عکاسی در زمینه تئاتر بپردازید، لازم است تا لنز مورد نیاز آن را تهیه کنید تا بتوانید در حرفه‌ای ترین سطح، به عکسبرداری از صحنه‌های تئاتر بپردازید.

فاصله کانونی ، یک ویژگی مهم در عکاسی تئاتر

همانطور که میدانید، لنزها براساس فاصله کانونی به دسته‌های مختلفی نظیر واید ، نرمال (معمولی)، تله فوتو ، ماکرو و … تقسیم می‌شوند. مسلم است که لنز های ماکرو در این زمینه کاربرد کمتری دارند. مناسب‌ترین لنزها برای عکاسی از صحنه تئاتر، لنز های واید و اولترا واید (با فاصله کانونی ۸ _ ۳۵ میلی‌متری) هستند. زیرا زاویه باز این لنزها، سبب می‌شود تا شما به راحتی تمام صحنۀ تئاتر را در عکس خود جای دهید. لنزهای نرمال ( با فاصله کانونی ۳۵ تا ۷۰ میلی‌متر) و نیز لنز های تله فوتو نیز در عکاسی از تئاتر مفید می‌باشند. با این لنزها می‌توانید از فواصل مختلف، پرتره های زیبایی را از بازیگران تئاتر ثبت کنید.

شما می توانید یکی از انواع لنز های زوم (دارای فاصله کانونی متغیر) یا پرایم (تک کانونی) را به دلخواه انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تصاویری با کیفیت بالا و از فواصل مختلف سوژه‌های صحنه تئاتر شکار کنید، توصیه ما استفاده از لنزهای زوم است.

هنگام عکاسی تئاتر به دیافراگم توجه کنید

دومین ویژگی لنزها که درباره لنزهای مناسب عکاسی تئاتر آن را بررسی می‌کنیم، دیافراگم است. از آن‌جایی که صحنه تئاتر معمولاً دارای نور کمی می‌باشد، لازم است از لنزهای دارای دیافراگم بازتر استفاده شود؛ زیرا استفاده از لنزهای با دیافراگم باز سبب می‌شود تا حداکثر نور ممکن به دوربین برسد و تصاویر با روشنایی مناسب ثبت شوند. پیشنهاد ما استفاده از لنزهایی با دیافراگم ( f/1.4 تا f/5.6 ) است.

لرزشگیر را فراموش نکنید

لرزشگیر یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی در زمینه عکاسی تئاتر است. همان‌طور که می‌دانید، لرزش‌های دست به شدت کیفیت تصاویر ثبت شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ لذا سیستم لرزش‌گیر می‌تواند تا حد زیادی اثر این لرزش‌ها را از بین ببرد و از تار شدن تصاویر ثبت شده جلوگیری کند

سیستم فوکوس و وضوح تصویر

فوکوس اتوماتیک در اکثر لنزهای جدید وجود دارد و با کمک این سیستم، دوربین به‌طور خودکار بر روی سوژه تمرکز می‌کند و وضوح تصویر ثبت شده افزایش می‌یابد. در عکاسی تئاتر، نیاز است تصاویر از زاویه‌ها و فواصل مختلف و با سرعت بالا ثبت شود؛ لذا قابلیت فوکوس اتوماتیک برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. ممکن است در شرایط خاصی مانند کم بود نور و کنتراست کم سوژه (که معمولاً در سالن تئاتر مشاهده می‌شود)، فوکوس خودکار نتواند به درستی عمل کند. در این هنگام لازم است از فوکوس دستی استفاده شود. سیستم فوکوس دستی نیز در همه لنزها تعبیه شده تا درصورت لزوم بتوانید به‌صورت دستی روی سوژه خود تمرکز کنید